Hoe kunnen wij u helpen?
Call
 
Laat hieronder uw gegevens achter en wij nemen direct contact op met u.

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

 

Vijf tips voor uw bedrijfsverhuizing

07 nov 2017

Een verhuizing van uw bedrijf is een ingrijpende gebeurtenis. Om de impact op de bedrijfsvoering minimaal te houden, is het verstandig om alle zaken vooraf goed te regelen. Alle zaken? Niet alles leent zich tot regelen vooraf. Het opstellen van een checklist met dingen waar u aan moet denken of die u moet regelen is belangrijk. Uw verhuizer kan u hierbij overigens prima bijstaan. In deze blog vijf tips over zaken die snel over het hoofd worden gezien.


Tip 1: Opruimen

Het lijkt zo triviaal en juist daarom is het moeilijk te begrijpen dat het vaak misgaat. Natuurlijk laat u een bedrijfspand schoon achter. Zeker wanneer u de ruimte huurde, want dan zult u zelfs contractueel verplicht zijn de ruimte schoon op te leveren. Maar leest u wel eens in de krant over gevoelige informatie die ergens is aangetroffen en daardoor openbaar komt? Het kan zomaar het gevolg zijn van niet opruimen bij vertrek uit een kantoorpand. Werkt uw bedrijf met gevoelige informatie, dan is het extra belangrijk om het opruimen van de oude ruimte goed te organiseren.

Tip 2: Adreswijzigingen

Natuurlijk laat u PostNL weten dat uw bedrijf verhuist. Misschien maakt u zelfs gebruik van de service om poststukken automatisch vanaf het oude adres door te sturen. Maar er zijn misschien nog andere partijen die van uw verhuizing moeten weten. Klanten en leveranciers bijvoorbeeld. Komen ze wel eens op bezoek? Dan is het wel zo aardig om ze naar het juiste adres te leiden. Behandel uw verhuizing en bijbehorende adreswijzigingen als een marketingcampagne. Informeer bezoekers van de website en maak automatisch een extra regel aan in de signature van iedere e-mail om de verhuizing aan te kondigen en het nieuwe adres te adverteren.


Tip 3: Abonnementen

Kranten, tijdschriften en misschien zelfs het abonnement voor de wekelijkse fruitmand op de balie; het is handig als dit in het nieuwe pand naadloos doorloopt. Nu is alles wat met de post komt waarschijnlijk wel in orde als het doorsturen aangaat. Maar toch. Het is netjes om het goed te regelen en het niet op een dienst van derden, zoals PostNL, aan te laten komen. En wat dacht u van zaken als energie, telefoon, internet en dergelijke? Primaire behoeften voor het bedrijfspand, dus op tijd omzetten naar het nieuwe adres. Een internetaansluiting voor een nieuwe bedrijfsaansluiting kan zomaar twee weken duren.

Tip 4: Planning

Een van de grote stressfactoren bij verhuizingen wordt door de tijd veroorzaakt. Of eigenlijk het gebrek hieraan. In veel van die gevallen ligt dit aan een te krappe planning. Denk niet te makkelijk over het verplaatsen van een complete kantoorinrichting. Het neemt echt de nodige tijd in beslag. Plan ruim en houd rekening met eventuele tegenslagen. Spreek hierover met P.A. van Rooyen en laat u degelijk voorlichten.


Tip 5: Transport

Uiteindelijk wilt u uw inboedel naar het nieuwe pand verplaatsen. In veel gevallen is dat een ingrijpende operatie, logistiek gezien lastiger dan bij een woonhuis. De belangen zijn vaak ook groter dan bij een particuliere verhuizing. Zaak dus om voor een partner met ervaring te kiezen, die u tijdens het hele traject kan helpen.


Meer informatie

Staat u voor de taak om een bedrijfsverhuizing te organiseren? Neem dan contact op met P.A. van Rooyen. Onze ervaren adviseurs staan u graag bij.


Laden




Hoe kunnen wij u helpen?
Call
 
Laat hieronder uw gegevens achter en wij nemen direct contact op met u.

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Naar offerte aanvraag