Hoe kunnen wij u helpen?
Call
 
Laat hieronder uw gegevens achter en wij nemen direct contact op met u.

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.


 
 

Verhuizing Centraal Administratie Kantoor (CAK)

02 mrt 2015

Het CAK is een uitvoeringsorganisatie in de zorg- en welzijnsector die verantwoordelijk is voor de uitvoering van een aantal financiële regelingen, inclusief de informatietaken. Zo verzorgt het CAK de verwerking en uitbetaling van bepaalde uitkeringen; een taak die het niet toestaat omwille van een verhuizing de ‘loketten’ en telefoonlijnen tijdelijk te sluiten. ‘De uitdaging aan ons was om alle verhuizingen uit te voeren tijdens het weekend of in de avond- en nachtelijke uren. Er mocht geen enkele werkdag worden onderbroken’, vertelt Teun ter Voert, medewerker bij RPS (advies- en ingenieursbureau dat projectmanagement en verhuismanagement heeft verzorgd voor het CAK).

Ter Voert vervolgt: ‘De nieuwe locatie, de prachtig gerenoveerde en verduurzaamde ‘Monarch’-toren, werd in fases opgeleverd. We kozen ervoor om achter deze fases aan te verhuizen. Vanwege de eis dat het werkproces ongehinderd moest doorgaan, was het beter om twee of meer kleinere stappen te maken in plaats van één grote stap. Enig nadeel is dan wel dat het verhuisproces qua planning en afstemming, bijvoorbeeld op het vlak van ICT en telefonie juist complexer wordt.’ Maar de opzet is prima geslaagd, vertelt Ter Voert. ‘Op de oude locaties kon iedereen doorwerken tot het einde van de laatste werkdag. Vervolgens zorgde de verhuisploeg ervoor dat iedereen de volgende dag op de nieuwe locatie direct weer aan de slag kon. Achter het eigen bureau, met de eigen spullen. Ook was alle werkplekapparatuur weer aangesloten en getest – alsof er niets was gebeurd.’

P.A. van Rooyen Top Movers kreeg de verhuisopdracht na een aanbesteding. Ter Voert: ‘Zij boden de beste combinatie: een goede prijs, maar ook een bewezen kwaliteit en een mooi aantal referentieprojecten.’

Het enige ‘hobbeltje’ dat er dreigde in het verhuisproces kwam een paar dagen voor de start, zo vertelt Ter Voert. De Monarch staat namelijk aan een weg die als uitwijkroute dient voor hulpdiensten, in geval van file of aanrijding op de nabijgelegen A12 (Utrechtsebaan). ‘Op zo’n uitwijkroute mogen geen opstoppingen ontstaan door welke belemmering dan ook. ‘We werden daarom bij de gemeente Den Haag ontboden om ons logistieke plan te komen toelichten. Die argwaan was best begrijpelijk, want men had slechte ervaringen met eerdere verhuisprojecten in die omgeving. Die hadden flinke verkeersstremmingen en hinder veroorzaakt. Maar na de uitleg was de gemeente vol lof over ons plan van aanpak en over alle maatregelen om hinder juist te voorkomen’.

Ter Voert spreekt van een ‘goede ervaring’ met P.A. van Rooyen Top Movers. ‘De opdrachtgever en de interne kantoorgebruikers zijn heel tevreden. Verder zijn we binnen de planning én binnen het budget gebleven. Nazorg was uiteindelijk nauwelijks nodig. Wat kan iemand zich nog meer wensen?’


Laden


Delen:



Hoe kunnen wij u helpen?
Call
 
Laat hieronder uw gegevens achter en wij nemen direct contact op met u.

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.


 
Naar offerte aanvraag